XLII-a sesja Rady Miejskiej w Dobrym Mieście. 2017-06-22

45

Informujemy, że XLII-a sesja Rady Miejskiej w Dobrym Mieście odbyła się 22 czerwca 2017 r., tj. czwartek o godz. 9.00 w sali spotkań Centrum Kulturalno – Bibliotecznym w Dobrym Mieście, przy ul. Górnej 1A.

Przewodniczący Rady Miejskiej – Joachim Zawacki

Porządek obrad Rady Miejskiej:

1.Otwarcie i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Przedstawienie porządku obrad oraz wprowadzenie ewentualnych zmian do porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu.
4.Informacja o pracy Burmistrza między sesjami.
5.Interpelacje i zapytania.
6.Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2016 rok.
7.Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Dobrego Miasta absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2016 rok.
8.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2017 rok.
9.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobre Miasto.
10.Informacja na temat ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy Dobre Miasto za 2016 rok.
11.Sprawozdania z działalności spółek komunalnych w Dobrym Mieście za 2016 rok.
12.Wolne wnioski.
13.Zamknięcie obrad.

45 KOMENTARZE

  1. Panie Zadorga co Pan opowiada że inne osiedla nic nie robią. To Pan powinien brać przykład z innych osiedli, a nie tylko odwieczny problem Grudziądzka 7-9, jak Pan się tylko pokazuje na sesji to jest pewnie że będzie Grudziądzka 7-9, ile można, trzeba wziąć się do pracy, a nie tylko narzekanie. Opowieści o tym, że policja wypytuje przez pół godziny o dane osobowe, to istna bzdura, świadczą chyba tylko o tym że nikt tak naprawdę nie dzwoni, to brednie wyssane z palca. Oj wstyd, oj wstyd!

    • No cóż… Śmieje się z nas powiat. Sesje może oglądać każdy.
      Jeszcze chwila trafimy do Szkła kontaktowego.
      Co do Zadrogi. Jego agresywna postawa, roszczeniowe zachowanie i nieuprawnione uwagi do Policji i P. Zawackiego oraz Ratusza dowodzą, że pełną rację miał od samego początku Przewodniczący Zawacki. Nie można robić wyjątków i dopuszczać do precedensów. Powinno się zabierać głos, nawet nie dopuszczać niektórych do głosu, zwłaszcza kiedy burzą porządek obrad czy wygłaszają bzdurne tyrady jak Kowalski. Wszyscy powinni stać za Przewodniczącym Zawackim murem. Bo zrobił się bajzel. Dlatego wszyscy zaczynają być bezradni wobec Kowalskiego, a teraz zaczyna się i wobec Zadrogi. Spirala się nakręca.
      Wbrew pozorom, Łańko ma rację i to ośmieszające ,,wyliczenie” Ratusza doprowadziło do takiej niefortunnej wymiany słów. Nie wiedzieć czemu Burmistrz oburzył się UPRAWNIONYMI słowami Łańki a bardziej powinien Kowalskim. POWINIEN WSTAĆ I WYJŚĆ PO TYM KIEDY KOWALSKI GO NAZWAŁ CHAMEM. Nie tylko zresztą sam Burmistrz. Owszem, Pani Komendant Krzyżanowska świetnie sobie z absurdalnymi tyradami Zadrogi poradziła. Ale problem pozostaje nierozwiązany. Tym problemem jest przyzwolenie od 4 kadencji na taki zachowanie i słowa Kowalskiego. Zadroga tylko idzie tym śladem.

      • Na razie odniosę się do wątku Radnego Łańki oraz zaprezentowanego przez UM wyliczenia. Napiszę otwartym tekstem.

        Zgadzam się z Radnym Łańką. To wyliczenie rzeczywiście uwłacza inteligencji nie tylko tego rozsądnego jak mało kto chłopa. To wyliczenie uwłacza wszystkim, którzy śledzą z uwagą sesje.
        Wspomniane wyliczenie nazwane ,,metoda p. Łańki” było autorstwa Pani Agaty Wagner-Mioduszewskiej oraz Pani Eweliny Szóstek. Skoro wg Pań Urzędniczek po odsłuchaniu taśm z komisji Radny Łańko rzekomo inaczej liczył niż liczył WIELOKROTNIE wcześniej wspólnie z Panią Kierownik Agatą Wagner-Mioduszewską, to dlaczego Panie Urzędniczki nie raczyły zasięgnąć języka u Radnego Łańki? Dlaczego nie raczyły zapytać, czy faktycznie zmienił raptownie metodę liczenia?

        Emocje Radnego Łańki są W PEŁNI uzasadnione. A i tak mimo nerwów mówi o czyimś honorze i inteligencji.
        To dowodzi, że naprawdę nie mieści mu się w głowie takie zachowanie, takie MATACZENIE.
        Warto zadać pytanie, dlaczego nie starczyło komuś już nie tyle tak górnolotnie przywoływanego przez Radnego Łańkę honoru, ale chociaż odrobiny przyzwoitości czy uczciowści, by sięgnąć po telefon i zapytać chłopa czy coś w jego metodzie liczenia uległo zmianie, bo chcą się upewnić jak to w końcu jest, jak on liczy, gdyż zamierzają tę metodę wyświetlać na sesji i zamierzają to nazwać metodą Łanki?

        Burmistrz Trzaskowski nie na Łańkę powinien się obrażać. Nie jemu wręczać jakieś znaczki.
        Czas rozliczać swój dwór, Jaśnie Panie Królu!
        ——-
        https://twitter.com/asystentsoltysa

        • Również się zgadzam z tym co sołtys pisze. Mataczy tu urząd a nie Lanko. Czas się przyznać,ze wyliczenia od wielu lat sa zle robione i gmina traci przez to mnóstwo pieniędzy.

          • Gmina czyli kto??? Jeżeli dobrze zrozumiałem to urzędnicy ustalili za niską stawkę za śmieci i my wszyscy zapłaciliśmy za mała. Krótko mówiąc te kilkaset tysięcy zaoszczędziliśmy my mieszkańcy. A więc kto tu traci? Jeżeli ten niedobór został uzupełniony z budżetu to inaczej mówiąc z naszych podatków.

          • O co ten hałas? O tzw. PRYNCYPIA. Ponadto o jaskrawy brak nadzoru. O bulwersujące niedopełnienie obowiązków urzędnika. O nieumiejętność przyznania się do błędu. O ambicjonalne podchodzenie do problemu. O chęć udowodnienia, że ,,nasza metoda” jest dobra, że to na pewno Radny Łańko ,,zrobił strasznego BYKA”, że to na pewno nie my, nie Ratusz.
            Owszem, zręcznie udało się Ratuszowi ośmieszyć i tak dostatecznie u myślących ludzi skompromitowanego Radnego Kowalskiego. W pełni Kowalski zasługiwał na zaprezentowanie listu Pana Artura Bala, Dyrektora Powiatowej Służby Drogowej. Rzeczywiście genialnie ukazano jakim dyletantem jest Kowalski.
            Za to Burmistrzowi i wszystkim, którzy się przyczynili do obnażenia tego dyletanctwa, należą się gratulacje.
            Może dzięki temu nieco więcej ludzi pojmie, że ktoś, kto nie odróżnia euro od złotówki nie jest godzien prowadzić nawet skupu butelek plastikowych.
            Niestety albo raczej NA SZCZĘŚCIE dla Mieszkańców, z Radnym Łańką Ratuszowi tak łatwo nie pójdzie. Ponieważ to inny kaliber człowieka. To nieporównanie inny kaliber umysłu i nade wszystko inny kaliber charakteru. Radny Łańko to rozsądny człowiek. Owszem, daje upust emocjom. Ale czyni go to jeszcze prawdziwszym i jeszcze bliższym ludziom. Radny Łańko nie usiłuje robić z siebie kogoś, kim nie będzie. Nie sili się na robienie z siebie męża stanu, nie zmienia swojej osobowości. Nie ma poczucia, jak nie przymierzając Kowalski, że zamiana dżinsów na garnitur zrobi z niego właściwego kandydata na burmistrza. Nie należy więc Radnego Łańki mierzyć miarą Kowalskiego. Przeliczy się Ratusz, i to sromotnie.
            Nie wiem, czy ta nieszczęsna nieprofesjonalna prezentacja nazwana ,,metodą Łańki” to była świadoma próba ośmieszenia Łańki, czy zupełnie niezamierzona, wynikająca tylko z TYPOWEGO dla Ratusza bagatelizowania roli odbioru przez społeczeństwo takich ,,wpadek wizerunkowych” Ratusza. Ale wiem, że poprzez taką ,,prezentację” rzekomo nowej ,,metody Łańki” w powszechnym odbiorze społeczeństwa Ratusz coraz bardziej mataczy i udowadnia, że porządku w dokumentach to tam na pewno nie ma, wbrew płomiennym zapewnieniom i panowaniem nad emocjami.

            Co jeszcze smutniejsze, Fama na tym też swoje ugra a wybory za pasem. Wystarczyło zobaczyć jak ktoś skwapliwie klaskał, kiedy Radnemu Łańce SŁUSZNIE puściły nerwy i powiedział prawdę i tylko prawdę.
            Martwi mnie jednak bardziej nie to czyjeś żałosne klaskanie, ale czy Radny Łańko się na ten poklask nabierze. Już tu ktoś niżej napisał o niebezpiecznych paktach. Liczę skrycie, że Radny Łańko mimo umizgów ze strony środowiska Kowalskiego, nie straci swojej intuicji oraz bezsprzecznego rozsądku i nie będzie słuchał podszeptów tego środowiska.

            Nie dysponuję dokumentami w sprawie tzw. ,,afery ściekowej”. Nie mogę więc przesądzać. Może Radny Łańko się myli. Ale jakoś coraz bardziej wierzę Radnemu Łańko niż Ratuszowi. Dlaczego?
            BO PAMIĘTAM SPRAWĘ ZBK I ,,NIEDOBORU”, KTÓRY RÓWNIEŻ ZOSTAŁ ,,UZUPEŁNIONY” Z NASZYCH PODATKÓW.
            Kto do tego niedoboru dopuścił? Kto sprawował nadzór? Kto niedobór uzupełniał z naszych podatków?
            ——-
            https://twitter.com/asystentsoltysa

          • Czyli wg Łańki za śmieci powinniśmy wszyscy zapłacić od osoby o ok 50 zł rocznie więcej niż płaciliśmy? Np w przypadku 4 osobowej rodziny rocznie więcej o 200 zł? Nie wiem czy wszystkim takie rozumowanie spodoba się biorąc pod uwagę bardzo niskie zarobki o których mówił z kolei Kowalski.

          • Nie mieszajmy rzeczy ważnych z błazeńskimi. Nie mieszajmy ludzi poważnych z niepoważnymi.
            No, ale skoro ,,dylemat” poruszył kwestię słów Kowalskiego o zarobkach… nie pozostaje mi nic innego, tylko się do błazeństwa odnieść.
            To, co mówi Kowalski jest co najmniej zastanawiające.
            Sesja od 3:42:56. Kowalski populistycznie peroruje o ,,paniach płaczących, że zarabiają 900 złotych-1100, a lekarz moczący cztery litery, zarabiający 10-15 tysięcy”, po czym ten sam Kowalski dodaje górnolotnie ,,ja nie chcę takiego Dobrego Miasta”. Tyle dla naiwnych, którzy nabiorą się na ten populizm Kowalskiego i jego gładkie słówka.
            A jak jest naprawdę? Otóż, na ostatniej sesji Kowalski twierdzi, że on ,,żyje z budżetówki, a żona zarabia”. Koniec cytatu. Sesja od 6:15:44, a tymczasem w oświadczeniu majątkowym za rok 2015 Kowalski oświadczył, że prowadzi Spółkę Jawną, której przedmiotem jest obrót lekami. KRS spółki to 0000440203. Z bieżących danych KRS wynika, że Kowalski nadal prowadzi spółkę.
            Wspomnianą spółkę Kowalski prowadzi właśnie wraz z żoną. Przychód i dochód Kowalskiego z tytułu prowadzenia tej działalności każdy może odnaleźć w oświadczeniu zamieszczonym w BIP Gminy Dobre Miasto.
            Świadomie w swoim komentarzu pomijam kwestię pieniędzy. Wg mnie sama suma jest tu akurat najmniej istotna. Niech Kowalski będzie nawet bogatszy od właściciela DFM. To nie jest istotne. Istotna jest WIARYGODNOŚĆ słów Kowalskiego.
            Co jest w końcu prawdą? Kowalski zarabia czy nie zarabia poza budżetówką? Kim w spółce jest Kowalski? Słupem?
            Niech Kowalski ma nawet spółek tyle, ile miał ich ten niesławny Marcin P., prezes Amber Gold. ALE NIECH KOWALSKI CHOCIAŻ PAMIĘTA, CO MÓWI I NIECH KOWALSKI ODPOWIADA ZA WYPOWIADANE PRZEZ SIEBIE SŁOWA. CHOCIAŻ TE WYPOWIADANE PUBLICZNIE. Bo to, co opowiada na znienawidzonych przez siebie wrogów za kulisami to już każdy wie i świadczy to tylko o nim samym.
            JAKIE KTOŚ TAKI MA POJĘCIE O TRANSPARENTNOŚCI? JAK KTOŚ TAKI MOŻE WZYWAĆ DO ZAKOŃCZENIA PATOLOGII W ŻYCIU PUBLICZNYM NASZEJ GMINY?
            Jak ufać takiemu człowiekowi? Nawet mając świadomość konieczności zmian w Gminie?
            To jest właśnie cały Kowalski. Raz Kowalski buduje most za 50, za chwilę już za 75. Niezłomnie zapewnia, że da się zbudować most za takie znikome pieniądze. Ale te WIZJE Kowalskiego to i tak pestka. Z pisma Dyrektora Powiatowej Służby Drogowej Artura Bala wynika, że ktoś pomylił złotówki z euro. Kowalski dalej brnie w swoje absurdy. Nie zatrzyma się. Nie zastanowi. BO JEGO RACJA JEST MOJSZA.
            Jak wychwycono we wcześniejszych komentarzach z poprzedniej sesji, Kowalski budował most w technologii ,,węglowo-STALIKOWEJ”. Problem polega na tym, że takiej technologii zwyczajnie nie ma.
            Wszystko powyższe dowodzi, że słowa Kowalskiego należy traktować co najmniej z wielką rezerwą. Więcej rozwagi i odpowiedzialności za słowa zauważam w Stefanie Charakiewiczu. Taka smutna prawda dla naszej lokalnej polityki.

            Błazenadę zostawmy. A teraz wracam do poważnych spraw i poważnych ludzi. Radny Łańko może nie mieć racji. Co nie zmienia faktu, że Ratusz najwyraźniej w sprawie tzw. ,,afery ściekowej” MATACZY coraz bardziej.
            Co do kwestii, czy takie rozumowanie, że powinniśmy za coś płacić więcej spodoba się ludziom. Takim tokiem moglibyśmy dojść do etapu, w którym Ratusz powinien dopłacać do niedoborów zużycia wody z ZUW oraz ogrzewania z kotłowni ZEC.
            A dlaczego za niedobory płacą jednak sami spółdzielcy czy właściciele wspólnot? Może dlatego, że wszystko stanęłoby na głowie?
            ——-
            https://twitter.com/asystentsoltysa

          • Afera goni aferę, afera śmieciowa przeistoczyła się w ściekową. Mam wrażenie że w Dobrym Mieście wszyscy lubią babrać się w odpadach i mają do tego świetnych fachowców. Nawet trzeźwo myślący na ogół asystent sołtysa zaczął się chyba gubić w tej mnogości śmieciowo-ściekowych afer 🙂 Podrzucam jeszcze parę pomysłów na afery: afera kałowa, afera moczowa, afera odchodowa, afera fekalna itp. A ponieważ nasi urzędnicy nie mogą wymyślić żadnego dobrego hasła promocyjnego proponuję: Dobre afery w Dobrym Mieście 🙂

          • Po przeczytaniu w gazecie własnego nekrologu Mark Twain miał jakoby stwierdzić: ,,Pogłoska o mojej śmieci była przesadzona”. Sarkastycznie sparafrazuję Twaina i napiszę: Pogłoski o utracie mojej trzeźwości myślenia są – póki co – wielce przesadzone. Prędzej przegryzę światłowód niż zostanę wyznawcą teorii spiskowych tudzież poszukiwaczem lokalnych afer.
            Co nie zmienia faktu, że jeśli jakieś ,,afery” wypływają, staram się spoglądać na nie możliwie trzeźwo. Poczytuję sobie za powód do niejakiej dumy, że nie przeszkadza mi w tym OGROMNY SZACUNEK do Ratusza.
            Niestety, będę bez serca i powtórzę: Ratusz co najmniej nieelegancko i nieroztropnie potraktował Radnego Łańkę i jego dociekania. Nie wiem, czy Radny Łańko ma rację. Ale niech sprawdza. Niech liczy. Wedle słów Krasickiego: ,,Prawdziwa cnota krytyk się nie boi”.
            Niestety, nawet taki leciwy obserwator jak ja zauważa to, co jaskrawo widać. A widać, że Ratusz niepotrzebnie irytuje się tym audytem Łańki. Zupełnie niepotrzebnie. Radny Łańko przegląda kwity. W końcu od tego jest. Stanowczo wolę, aby Radny Łańko sprawdzał i nie miał racji, niż miałoby dojść do takiej sytuacji jak z ZBK, kiedy to BRAK NADZORU doprowadził do niedoboru w wysokości bodajże 700 tysięcy PLN.

            PS Mimo ewidentnej uszczypliwości, dziękuję ,,podpowiadaczowi” za uznanie. Nawet jeśli ,,podpowiadacz” pozostanie przy swoim stanowisku, że niby nawet ja gubię się w mnogości śmieciowo-ściekowych afer, warto było przeczytać powątpiewanie w ciągłość mojej trzeźwości myślenia, by narodziło się to hasło promocyjne Dobrego Miasta.
            Urzędnicy z oczywistych względów nie wykorzystają, ale NIEZŁOMNY KANDYDAT NA BURMISTRZA powinien bezdyskusyjnie w 2018 wymienić hasło ,,Chcę służyć nie panować” na ,,Dobre afery w Dobrym Mieście”. Ale koniecznie z dopiskiem: ZA MOICH RZĄDÓW MASZ PEWNE…
            ——-
            https://twitter.com/asystentsoltysa

          • oj wie, wie całym miastem trzęsie! na wycieczki zabiera i miejsc mało, pchajom się ze śródmieścia i z innych osiedli, taki to jest przewodniczący! zebrania robi i się wyprowadził a dalej jest! jednym butem na grudziądzkiej drugim na górnym przysiólku! wielozadaniowy przewodniczący!

        • Zachowanie Przewodniczącego Zadrogi pasuje do wierszyka Brzechwy:

          Samochwała
          Jan Brzechwa
          Samochwała w kącie stała
          I wciąż tak opowiadała:
          „Zdolna jestem niesłychanie,
          Najpiękniejsze mam ubranie,
          Moja buzia tryska zdrowiem,
          Jak coś powiem, to już powiem,
          Jak odpowiem, to roztropnie,
          W szkole mam najlepsze stopnie,
          Śpiewam lepiej niż w operze,
          Świetnie jeżdżę na rowerze,
          Znakomicie muchy łapię,
          Wiem, gdzie Wisła jest na mapie,
          Jestem mądra, jestem zgrabna,
          Wiotka, słodka i powabna,
          A w dodatku, daję słowo,
          Mam rodzinę wyjątkową:
          Tato mój do pieca sięga,
          Moja mama – taka tęga,
          Moja siostra – taka mała,
          A ja jestem – samochwała!”

      • Tylko brać przykład i podziwiać??? Brawo ty! Była już taka co nam w mieście stawiała jelonka. Jak go już w końcu postawi, niech koniecznie nie zapomni między rogami jelonka zaczepić podziękowanie od siebie i jej podobnym.

      • To się nazywa tupet! Zapraszamy tych co mają taki tupet opowiadać takie brednie, że niby ‚Zadroga robi za wszystkie osiedla.’ Zamiast brednie opowiadać powinni BRAĆ PRZYKŁAD i sięgnąć po grabie. Zapraszamy!

    • Do lidki:
      Tak. Masz rację Pan Zawacki jest stronniczy. Gardzi grubiaństwem i na tym polega jego stronniczość, że stanowczo przeciwstawia się grubianinowi.

      • Takie zachowanie nie przystoi dla przewodniczącego dla burmistrza wszystko a jak juz ktoś na burmistrza ma cos to jest niewygodny i trzeba uciszyć masakra

        • Do lidki:
          Wcale nie mówię, że Burmistrz ma zawsze rację. Bo nie ma. A poza tym, myśli chyba o czymś innym niż o kontrolowaniu swoich co najmniej nieudolnych kierowników. Zwłaszcza tych od dzielenia działek tak, że potem nie m dróg dojazdowych albo tak, że potem okazuje się, że chodnik sprzedany z gruntem, bo chodnik został zrobiony nie n tej działce co w projekcie.
          Albo zrobienia chodników w Smolajnach tak, że trzeba je było poprawiać, bo ludzie nie mogli ze swoich posesji wyjechać. Albo wyliczenie inwestycji w przedszkole na 7.5 miliona, gdy po przetargu okazuje się, że to niedoszacowanie o co najmniej półtora miliona. Że nie wspomnę o tym słynnym remoncie ulicy Chodkiewicza.
          Co nie zmienia faktu, że Pan Zawacki ma rację. Uważam, że wręcz za bardzo cacka się z grubianinem. Takie zachowanie grubianina nie kwalifikuje się do wezwania straży pożarnej, lecz do wezwania policji z alkomatem i narkotestem albo pogotowia z kaftanem.
          Rzeczywiście. Na tym polega ,,wina” Pana Zawackiego a zwłaszcza WINA Burmistrza. Wszyscy rejterują przed tym grubiaństwem.
          Odpowiedz, czy ,,takie” zachowanie jak zaprezentowane przez Kowalskiego przystoi nauczycielowi, radnemu, mężczyźnie chyba dobiegającemu wkrótce sześćdziesiątki, przekonanemu od lat, że jest godzien reprezentować Gminę Dobre Miasto jako burmistrz?
          Czy taki zachowanie przystoi komuś, kto ma czelność umoralniać innych, rzucać oskarżeniami bez pokrycia i tak namieszał Wam w głowie, że nie widzicie obciachu, aby mieć TAKIEGO burmistrza?

  2. Brawo p.radny Łańko. Jest pan dociekliwym radnym i tacy powinni być wszyscy radni . Obnażył pan niewiedzę urzędników i zaczynam mieć wątpliwości, czy aby zatrudnieni w urzędzie ludzie to odpowiednie osoby na odpowiednich stanowiskach.

    • Wierzę, że Radny Łańko to inteligentny człowiek. Nie zapomniał z kim i za co jego Żona poszła do sądu. Wierzę, że Radny Łańko nie da nabrać się na lep komplementów Kowala i jego kolegów.
      Niech Radny Łańko robi swoje. Ale niech nie zawiera paktów z fałszywymi ludźmi.

    • Sugerujesz nieistniejące pakty z Trzaskowskim, bo liczysz, że będzie łatwiej go przeciągnąć na ciemną stronę mocy. To tylko dowodzi, że nie doceniasz Ryśka. To, że Rysiek siadł w Smolajnach koło kogo siadł, nie oznacza, że jest podatny na manipulacje i sztuczki socjotechniczne. Rysiek nie pójdzie jak baran za drużyną Kowala. Z prostej przyczyny – Rysiek nie jest baranem.

      • a to wiadomo że są to odrębne osobowości. Czy tam są jakieś drużyny Kowala, Ryśka czy kogoś tam jeszcze? gdzie kto siadł w Smolajnach tego nie wiem. Nie siedzę w tym aż tak głęboko tylko dużo rozmawiam z mądrymi doświadczonymi ludźmi. A pan radny Łańko tak rzeczywiście to rozsądny.. ale i nerwowy jak widzieliśmy wszyscy na nagraniach człowiek.

        • Może i nerwowy, ale jak tu zachować stoicki spokój jak ma się do czynienia z takimi pajacami? A Kowal to dopiero ostoja spokoju, kultury i taktu…

          • Mój Boże! Widzisz i nie grzmisz. Mam pytanie: czy za takie CHAMSKIE, PROSTACKIE I URĄGAJĄCE WSZELKIM ZASADOM ZACHOWANIE Kowalskiego nie można go jakoś sensownie ukarać??? Sfrustrowany typie, nazywasz innych CHAMEM, a to ty nim jesteś. Mam nadzieję, że przyszłe wybory zweryfikują mądrość i rozsądek wyborców.

          • Zanim wybory zweryfikują mądrość i rozsądek wyborców, NA CO NAPRAWDĘ LICZĘ, jest jeszcze ponad półtora roku. Dlatego najpierw Radni powinni rozważyć ukaranie Kowalskiego. Komisji etyki nie ma. Nawet gdyby była, Kowalski wszelkie uwagi traktowałby jak Posłanka Pawłowicz. To taki sam typ ,,ogłady” i ,,refleksji”.
            Do napiętnowania KARYGODNEGO zachowania Kowalskiego komisja etyki jest niepotrzebna. Wystarczy, aby Radni potępili zachowanie Kowalskiego. Wzorem może być Rada wydziału prawa UMK w Toruniu, która potępiła słowa Sędziego TK Morawskiego.
            Pytanie, czy Radni znajdą w sobie CHOĆ TYLE odwagi?

            Jest jeszcze osobna kwestia. Znacznie chyba istotniejsza. Czy Burmistrz Trzaskowski posłucha skromnego Asystenta Sołtysa i przyjmie do wiadomości, że JUŻ CZAS dać nauczkę temu: http://synonim.net/synonim/prostak (TU NALEŻY WYBRAĆ WEDLE UZNANIA)?
            ——-
            https://twitter.com/asystentsoltysa

    • Mam do staszka pytanie. Może wystarczy ci odwagi. Czy możesz doprecyzować z jakich to według ciebie paktów Rysiek ‚stara się okrakiem wycofać’?
      Rysiek idzie swoją drogi. To boli, oj boli ciebie i tych ‚mądrych doświadczonych ludzi’, z którymi to ponoć rozmawiasz. Boli was, że Rysiek nie chce paktować z wami i tym waszym śmiesznym ‚gUralskim gÓru’ Kowalem.
      A najlepiej widać to po reakcji Ryśka na szał Kowala. Nie pomagają prośby, aby Rysiek go wsparł. Twierdzisz, że Rysiek jest nerwowy? W tej scenie to Rysiek zachowuje rozsądek i mówi, żeby dał się wypowiedzieć Trzaskowskiemu.

  3. I on jeszcze mówi, że mężczyźni tak się nie zachowują? To jest komik. Nie ma co. Ci, którzy głosują na Kowalskiego powinni jak Charkiewicz złapać się za głowę z rozpaczy.

  4. Czy Redakcja może umieścić artykuł z tym fragmentem sesji, w którym widać to oburzające zachowanie Radnego Kowalskiego? Czy Redakcja może zamieścić ponadto taką na przykład ankietę:
    PYTANIE Czy Radny Jarosław Kowalski powinien być ukarany za nazwanie Burmistrza Trzaskowskiego chamem?

    Tak
    Nie
    Nie mam zdania

  5. Może dlatego ten mąż wychodzi z tymi innymi damami, że ty nie jesteś baba tylko chłop:
    ,,Byłem całkowicie zdewastowany I zdezorientowany, dopóki stary przyjaciel mnie nie opowiedział mi o lekarzach miłosnych o imieniu DR Goko /… /”?

  6. dlaczego burmistrz dobrego miasta ZEZWALA aby na jego terenie był OBÓZ PRACY !? suszarnia warzyw sprowadzeni do pracy ludzie z ukrainy pracuja po kilkanascie godzin dziennie bez umów o prace i 8 złotych /h ! to samo tyczy sie polakow pracujących w tym zakładzie !!

    • Lucyferze pochwal się swoją wiedzą. Od kogo masz informację o tym, że Burmistrz wydał zezwolenie na nielegalne zatrudnianie pracowników?

      Nie słuchaj Lucyfera brateńku. On sprowadzi cie na manowce.

Napisz komentarz. Pamiętaj pisząc komentarz odpowiadasz za jego treść. Nikt nie jest anonimowy w internecie. Administrator zastrzega sobie możliwość usuwania lub edytowania komentarzy bez podania przyczyny. Prosimy o zachowanie kultury wpisów.

Dodaj swój komentarz.
Please enter your name here